lördag 11 juni 2011

Lekstugebygge fortsättning....

Ja, det blev tillslut lite byggt på lekstugan idag. Så nu är taket färdigt också, så imorogn blir det till att börja måla den.
Idag fick Nellie vara i hundgården en liten stund medan jag var och handlade, sen tog jag inte in henne direkt när jag kom hem. Efter en stund hör jag ett himlans liv därutifrån, nån hund som skäller och skriker.
Men jag tänker att: "det är inte Nellie, hon är ju i hundgården, hon skäller aldrig där".
Men så fel jag hade.
När jag tittar ut så sitter grannen vid hundgården och pratar med Nellie och säger till mig att det är en orm i hundgården. Jag kommer ut direkt och släpper ut Nellie. Sen är grannen snäll att hjälpa mig att få tag på ormen som gömt sig under några takpannor på marken att få ihjäl den. Usch! så otäcka de är!!
Är inte säker på vad det var för orm, det är lite delade meningar på grannarna om vad det var, men den var helsvart. Är det en snok brukar de väl ha lite gult på huvudet?  Måste ha varit en huggorm, såg på nätet att de kan vara helsvarta utan sicksackmönster på ryggen. Nån som vet?
Men jag har kollat igenom Nellie och hittar inte når bett eller nånstans hon är öm, och så ringde jag till veterinären och rådfrågade, men hon sa att jag skulle avvakta, för om de har blivit bitna så svullnar det upp ordentligt.
Hon blev ju huggormsbiten för tre år sen och då blev hon jättedålig, men jag har inte märkt nåt nu så hon skällde säkert bara för att markera att det var en orm där.
Tycker det räcker med veterinärbesök för hennes del för ett tag nu, det har varit fem stycken på en månad nu, börjar bli stammisar där....




Nellie ville bara att man skulle kasta hennes leksak, hon var så sugen på att leka nu när hon har behövt vara stilla med tratt i en vecka.
 Agnes hjälpte till att bära brädor



 Passade på att provsitta stugan lite nu när taket kommit på också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar