fredag 19 november 2010

Besök

Igår hade vi besök av min moster Gunnel, hon hade inte träffat Algot än så hon var så nyfiken på det. Hon hade med sig fina kläder till honom också och Agnes fick också en present, pennor, block och lite sånt plock.
Hon hade även med sig två tomtar som hon hade målat själv. Hon håller på med porslinsmålning och nu började det bli ganska fullt hemma hos henne, så då fick några följa med hit, det tackar vi för, Agnes blev jätteglad för dem!

Idag jobbade Jonas, han är ju annars ledig på fredagr eftersom de jobbar så mycket de andra dagarna. Men idag var det jobb i Karlshamn, men bara några timmar, det tackar jag för. Så vid halv nio idag ringde min pappa och undrade om han skulle hjälpa mig med att gå ut med Nellie idag. Ja, vill du det får du gärna göra det sa jag och han hade ändå ärende intåt stan så strax efter nio dök han upp här med nybakta frallor och varsin bakelse, mmm det smakade gott! Tack snälla pappa!!
Sen fick Nellie till sin stora glädje följa med han hem och ska vara där till imorgon. Då blev ju agnes lite avundsjuk så hon ringde till mormor och undrade om inte hon kunde få vara där i eftermiddag för mormor jobbade bara halva dagen idag, och visst fick hon det så hon åkte iväg för en stund sen också. Så nu är de där borta båda två och bara Algot o jag hemma.
Kvällen blir bara lugn med fredagsmys i soffan framför idol.

Här kommer lite bilder från dagarna också!






1 kommentar:

  1. Jättefina bilder. Gör ett nytt försök nu att kommentera. Kramar från "mormor".

    SvaraRadera