torsdag 10 februari 2011

Barnens lekland

Idag bestämde vi oss för att åka till barnens lekland, det var så tråkigt väder ute så det var inte så lockande att vara ute och leka. Så sagt o gjort, vi ringde till morfar som passande nog var ledig och undrade om han ville följa med för att passa Algot, och det ville han gärna.
Det var längesen jag var där nu, så det var lite nytt jag inte hade sett där innan. Det är perfekt att åka dit på förmiddagen eller mitt på dagen för då det är ju inget folk alls där, när vi kom dit var det två flickor o deras mamma där, sen åkte dem hem så då hade vi hela stället för oss själva, inte illa!!!
När vi kom hem åt vi lite, sen var det inget att välja på än att ge sig ut på långrunda med Nellie. Jonas är iväg ikväll, annars brukar han ofta gå med henne på kvällarna. Men det var inte så farligt att gå ut i snö o blåst när man väl hade packat på sig kläder och Algot fick en välbehövlig vila i vagnen, han har bara sovit lite i bilen idag, hade ju inte tid att sova på leklandet...måste ju vara vaken o se vad som händer.


Koncentration på studsmattan!


 Vilopaus i bollhavet!





 Morfar & Algot


 Algot gillade verkligen bollhavet, han bara låg och myste där


Det gick undan i rutschkanan, jag var tveksam till att åka först, men Agnes övertalade mig och det var ju rikitgt roligt så det blev många åkturer!!

1 kommentar:

  1. Ha ha...vad kul!!! Heja morfar och Algot!!!! Jag hanger pa om en manad!!!! Gratis noje for moster!!!!
    Moster Lotta

    SvaraRadera