måndag 15 november 2010

Helg i Björkhult

Ja, helgen som varit har vi tillbringat hos Jonas föräldrar i Björkhult utanför Vimmerby. Vi åkte upp på fredagen, då tog vi en liten annorlunda väg än vad vi brukar. vi tog vägen förbi Mörlunda och Törnvalls Möbler, för vi är ju på jakt efter en ny soffa. Vi har tittat runt i möbelaffärerna häromkring och på Ikea men det har inte varit nåt som vi har fastnat för.
Men så tillslut hittade vi en här som vi fastnade för direkt, det är en svart 3-sits soffa i skinn, har tyvärr ingen bild nu men får ta en när vi får hem den, den skulle komma mellan vecka 48-50 så det är ju inte så lång tid tills dess.
Det bästa av allt är att de har fri hemkörning upp till 20 mil, så vi klarde oss precis, annars hade vi nog inte köpt en soffa så långt iväg.
Lördagen började med en tripp in till Vimmerby för att köpa present till Jonas bror Erik som blir 30 år, han fyller på torsdag men vi firade det i helgen istället. Det blev ett presentkort i en jaktaffär, och vem stod i kassan där om inte en av killarna som är med i "Ensam mamma söker" men till er som undrar så kan jag säga att han ser bättre ut i TV.
Kvällens fest blev mycket lyckad och minnesvärd med mycket goda skratt!! Senare på natten tog Erik fram fiolen, har aldrig hört han spela på den innan fast jag nu har känt han i nio år och Jonas pappa sjöng några visor och så bjöds det uppvisning i dans i form av polska och vals.
Jag har tyvärr inga bilder från kvällen då jag glömde kameran, men jag tror att de flesta är glada att jag inte lägger ut bilder från kvällen.
På söndagen var vi alla lite trötta efter bara tre timmars sömn, men vi tog hundaran med oss och gick ut i skogen, jag passade på att prova nya bärselen vi köpt och det funkade kanonbra!
Det var så skön att bära Algot i, jämfört med den Babybjörnen vi hade till Agnes, där fick jag ont i axlarna nästan direkt. Algot verkade trivas i den också för han somnade direkt.
Vi firade ju fars dag också, Agnes hade pysslat ihop ett jättefint kort till Jonas och så fick han ett par strumpor också och så blev det chokladtårta till fikat!

Idag passade jag och barnen på att åka till min pappa och fira honom då vi inte kunde det igår. Han fick några trisslotter och bakelse, tyvärr var det ingen vinst på dem...men det är ju tanken som räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar