måndag 8 november 2010

Så tyst.....

Ja, här sitter jag med Nellie brevid mig, det är så tyst här...Algot sover och Agnes är uppe hos farmor o farfar. Farbror Erik kom ner igår o hälsade på och var kvar till idag då åkte han o Agnes uppåt. Det var en väldigt förväntansfull tjej som hade sett fram emor detta väldigt länge, hon har skrivit i sin almanacka vilken dag hon ska åka och räknat hur många dagar det är kvar... Hon var också väldigt stolt över att det bara var hon som skulle få åka, " Nellie & Algot får inte följa med, det får vara hemma hos mamma & pappa" fick man höra många gånger.

Så nu kan jag tänka mig att hon har fullt upp med att ta hand om farmors o farfars hund Alli, de är såna kompisar...och sen såklart vara med Erik och farfar och mjölka och köra traktor. Sen skulle de visst ut och jaga med Alli, så jaktkläderna är med också.....Vi kommer att åka upp på fredag då vi även ska fira Erik som snart fyller 30!!

Idag har jag, Nellie & Algot varit ute o gått långrunda på förmiddagen, vi gick samma runda i helgen hela familjen o då passade Jonas på att mäta hur lång den var med GPS:en så den är 5,7 km, alltid roligt att veta ungefär hur långt man går, men jag tycker inte rundorna känns så långa som dom är.
Lägger in lite gamla bilder från när Agnes är uppe hos Erik och "jobbar".Farmor &farfars hund Alli

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att Agnes såg fram emot att åka till farmor och farfar själv! Vilka fina bilder du lagt upp. Hoppas allt är bra!! Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Ja...halller med! tackar sa mycket! moster Lotta

    SvaraRadera