måndag 23 maj 2011

Hemma igen!

Ja, nu är vi hemma igen från vår lilla tripp till barnens farmor och farfar i Björkhult utanför Vimmerby. Jag och barnen åkte dit i torsdags och var där till söndag. Tyvärr kunde inte Jonas följa med för det var viktiga träningar och övningar han behövde vara med på här hemma, men hans faster hade 70-års fest på lördagen och det tyckte jag kunde vara roligt att vara med på och träffa hela den sidan av släkten, vissa har man ju aldrig ens träffat. Ja jag kan ju fortsätta med lördagen nu när jag ändå har börjat med den. De hade festen på Tunhamra, idrottsplatsen i Tuna. Det var en hel del folk, så först var vi ute och gick en tipsrunda som handlade om Gerd, födelsedagsbarnet, det gick inte så bra för mig där. Sen hade de dukat fint inne i klubbstugan där det bjöds på pastasallad och frallor, gott!
Sen var det dags att få ut igen för femkamp, men myggen var så jobbiga så man längtade nästan bara in igen. Väl inne igen blev det tårta o kaffe och allsång och lekar! Kvällen avslutade jag sedan med att vara chufför åt Erik & Jenny som var på fest i Totebo.

Åter till torsdagen då vi åkte upp, jag var lite nervös att köra så långt själv med båda barnen, har inte gjort det innan. Men det gick jättebra! Vi fick stanna i Mönsterås, då fick Agnes flytta bak och sitta och underhålla Algot som vaknat och började bli otålig, man bara storasyster var där så gick det bra. Sen i Ishult somnade båda två och sov resten av resan!

På fredagen tog vi en runda in till stan, Vimmerby med farmor. Så mysigt att strosa runt lite, och det blev en del shopping också, några tröjor, tunika och leggings hittade jag på rea och Agnes och Algot fick fina kläder av farmor, ska ta bilder sen när de har de på sig.
På eftermiddagen kom även Emil upp efter jobbet och Erik kom också så då blev det grillfest på nya altanen, mycket mysigt!! Vi passade också på att fira Emil som fyller år idag, Grattis Emil!!
Det kommer nog tillbringas många timmar på den altanen när den är helt färdig med glas o allt!!

I söndags var vi tillsammans med Emil och farfar hos grannarna Kjell och Helen och tittade i deras fina älgpark, Virum älgpark! http://www.virummoosepark.se/, har ni inte varit där så rekomenderar jag ett besök i sommar!
Man får verkligen komma älgarna nära, man åker in i hägnet med traktor och vagn och får mata och klappa älgarna.
Senare på efermiddagen var det dags för hemfärd, och den resan gick också bra, båda barnen sov ändå till Torsås!
Väl hemma så hade Jonas bakat en rabarberpaj med egenodlade rabarber, årets första, så det smakade väldigt gott!

 Algot äter gröt på altanen!
 Födelsedagsbarnet med sina presenter
 Mys på golvet med farbror Erik
 Mys med andra farbron Emil
 Älgparken
 Agnes matar Harald
 Jag matar Harald

 Kjell går in till Stina och hennes nya kalv

Jag har några fler bilder från älgparken men det gick inte att lägga in dem idag, får prova imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar