måndag 31 januari 2011

Härlig helg!!

Ja, helgen har bara varit lugn o skön!
 I lördags åkte Agnes, Algot o jag med mamma o pappa till Karlshamn och på resemässa. Inte för att vi ska ut på några längre resor den närmsta tiden, utan mest för att komma iväg o se nåt annat. Mamma o pappa samlade på sig en del broschyrer så vi får väl se vad det bär av..verkade som det skulle kunna bli en bussresa. Agnes tyckte i allafall dagev var jättebra då hon fick träffa Mumintrollet på mässan, han fick till och med kramar av henne!

Igår var det ju en riktig härlig dag, det är så man börjar få lite vårkänslor, härligt!!
Jag fick sovmorgon, Jonas gick upp med barnen, sen gav jag bara Algot lite mat sen gick de ut på långpromenad, Agnes gick själv hela vägen och rundan är nog 4 km, det tycker jag är duktigt gjort.
Så jag hade det riktigt lugnt o skönt hemma och kunde duscha o äta frukost i lugn o ro, inte ofta det händer.
Till luchen bakade Agnes och jag bananpaj, jag var lite skeptiskt till att det skulle vara gott men vi hade några bananer som började bli dåliga så vi provade och den blev jättegod...så det blir fler gånger.
På eftermiddagen gick vi ut hela familjen och då var målet Dackestugan och skidbacken, inte för att åka utan bara titta. Agnes tyckte det var väldigt spännande med hur liften fungerar,

Idag har Agnes varit på 5-årsgrupp, i huset brevid församlingshemmet, som kyrkan ordnar, det var första gången för henne och det var väldigt uppskattat, så det kommer det att bli på måndagar i fortsättningen.
Sen har hon varit på gympa också.
Imorgon ska vi en runda till hennes dagis o hälsa på, vi har ju inte den 15-timmars platsen kvar, jag sa upp den, jag tyckte inte vi behövde ha den kvar, dels har hon knappt varit där sen Algot kom, hon har inte frågat efter det o dels känns det väldigt konstigt att lämna iväg henne när jag ändå är hemma o framförallt slippa att ha tider att passa!
Så nu har vi bara en kontaktplats så vi går dit o hälsar på ibland så hon inte tappar kontakten helt med kompisarna.



Lite bilder från skidbacken i Rödeby





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar