onsdag 19 oktober 2011

Älgjakt och jobb

Ja, det var så som rubriken lyder som det såg ut här hos oss förra veckan, jag var kvar här hemma och jobbade medan resten av familjen åkte upp till Björkhult, Vimmerby för att jaga älg. Ja, Algot skulle ju inte jaga nåt men snälla farmor hade tagit semester hela veckan.
Men Agnes var duktig hon var med ute hela måndagen, det hade hon sagt hemma innan att hon skulle men jag tänkte att det blir nog inte så sen, men jodå det hade hon varit..Stora tjejen!!!

Sen har hon passat på att vara med och mjölka också, det gillas alltid!!
Har egentligen inte så mycket mer at berätta om den gångna veckan, jag bara jobbade ju. Jo, jag blev bjuden på middag av pappa: Rotmos!! Gott, gott.
Vi passade på att ta det en eftermiddag när mamma ändå var iväg för hon gillar inte det, så då kunde vi sitta o mumsa själva!! Tack för god mat pappa!
I lördags var mamma och jag en runda i Kalmar och Ikea. Alltid roligt att gå där o få lite inspiration!! Efter Ikea passade vi på att hälsa på kusin Nina och hennes Erik, vi hade ju inte sett deras lägenhet i Kalmar än, men den var jättefin!
Igår var Algot hos tandläkaren för första gången, det hade gått jättebra. Han satt i Jonas knä och öppnade munnen också. Sen blev han nyfiken på den riktiga tandläkarstolan och fick åka lite i den också!

Äh, nu har jag inte mer att berätta, ni får lite bilder istället!
En dag passade de på att grilla däruppe:
 Grillmästare farfar

 Farbror Erik gillar korv!


 Algot var också med!


I måndags tog jonas några kort påAlgot, han gillar att krypa ner i sin korg han har leksaker i, men denna gången hade han lite problem att ta sig ur den:

 en något besvärad Algot som sitter fast!
 men tillslut kom han loss.....
 och nu är det full fart igen!!
 Idag ropade Jonas på mig att jag måste komma o se en sak. Jag tänkte direkt att det var nåtalgot eller Agnes hade gjort, men det var det inte, den var lilla Nellie som hade hittat en ny sovplats!
 Ikväll efter agnes gympa bakade vi äppelkaka alla tre medan Jonas var på skjutbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar