måndag 5 september 2011

Födelsedagsfirande!

I torsdags fyllde jag år, inget märkvärdigt som behöver firas så mycket tycker jag, nu när man är äldre. Men ändå ett roligt tillfälle att träffa sin härliga släkt!!
På torsdagen som jag fyllde firande vi bara med familjen med att åka in till stan och äta på Montmatre, det var riktigt gott och mysigt.
Det var premiär för Algot att gå på restaurang, men det gick jättebra. Lite kex att äta på till han och så var det ju många folka att titta på så han skötte sig jättebra! och givetvis Agnes också, men det visst vi ju!
I lördags hade vi istället lite födelsedagsfest för släkten. Det blev väldigt lyckat! Jag bjöd på mat och det blev tjälknöl och potatisgratäng, det var premiär för mig att göra tjälknöl, men det blev jättegott och smidigt att göra var det också! Till efterrätt blev det daimcheescake! Så Agnes & Algot farmor och farfar och hunden Alli har varit här i helgen.

Igår när besöket hade åkt hemåt var vi ute i Tromtösunda och tittade in Lotta och Nicks hus, ett riktigt mysigt hus och en mysig tomt! Sen stannade vi till hos mormor och morfar och fikade och lekte och tittade på Lottas fem nya får, de var så söta!
Kvällen gick i lugnets tecken, Jonas och grannen hjälptes åt att klippa häcken, Agnes lekte med kompisar och jag och Algot var med ute en stund, sen var han så trött så vi gick in och tog ett kvällsbad sen var det sängen som gällde för han. Stackaren har blivit myggbiten under ögonen så det har svullnat upp så, så han ser ut som han har varit i värsta slagsmålet.
 Algot är väldig glad för gräsklipparen!
 Vår hjälpreda som sopar plattorna.
 I lördags ordnade Agnes bowlingspel på altanen!

 Så klart blev det också lite kubb.
 Algot & mormor!










 Tilda!!

Algot provar morfars gräsklippare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar